February 16, 2010

My Journey from Shah Alam to KL

HariRabu yang lalu memang agak malang buat saya.... Pagi2 kelam kabut hantar Adik pergi sekolah then terus pergi kerja. Traffic jam seperti biasa.... Dan seperti biasa dari Shah Alam ke KL saya ikut beberapa highways, walaupun agak jauh, perjalanan tak seteruk Federal Highway. While queing nak exit form NPE tiba2 kereta dari belakang hit my car....

"Alamak... Mati lah aku....." Hari ni saya bawa kereta my hubby... "Apa nak jawab ni...".  Keluar dari kereta saya pun tanya lelaki yang langgar kereta saya... "Why do you hit my car?" and he said "I got distracted" Nak marah kesian lah pulak... sebab dia bawa baby.. Nasib baik baby dia tak apa2... Then kami exchanged phone no and he promised he will pay for the repair. Nasib baik kereta my hubby tu calar sikit jer.... Kalau teruk tak tau nak cakap...


Inilah bumper belakang kereta my hubby (oopppss kereta berhabuk lah)..... Tak teruk sangat, tapi calar sepanjang bumper..... Susah nak explain ni.... "Sorry Darling.... Orang langgar .... "


Sampai ofis, saya pun siapkan mana2 yang urgent, then minta permission from my boss (Eta's x-boss) nak keluar sekejap. Nak settlekan kereta... Nasib baik lah my boss ni very understanding... The most important kerja2 siap...

Then, saya pun balik ke Shah Alam cari workshop... I went to the showroom, the guy who is responsible handling accident cases said kalau nak paint balik the bumper will cost me more than RM1,000... Mahal tu.. Although Warren (orang yang langgar saya) janji dia nak tanggung, tapi mahal lah... Kesian dia.... dah lah tu dia nak celebrate Chinese New Year, kena repair kereta dia dan juga kena tanggung kereta saya pulak... Lastly, Warren asked me to repair the car at the workshop that reparing his car... some where in Kinrara and cost him a fraction than the earlier quote... Ok lah... So I am planning to send the car to the workshop after CNY...

On the way balik to ofis, saya rasa amat mengantuk.... Tersengguk2... Bila sampai kat toll plaza, saya ikut Lorong Smart Tag.... "Ehhh kenapa barrier tak naik????"  Saya pun reverse kereta ke belakang sikit sebab nak tekan intercom.... Saya pun belek2 smart tag kat tangan... "Ehhh kenapa smart tag ni warna pink... Alamak ni handphone, bukan smart tag!!!!" Saya pun capai "the smart tag" and put it on the windscreen, barrier pun terangkat... Legaa.... Nasib baik belum intercom the staff at the toll plaza, kalau tak maluuuuuu!!!!!.....





My Phone....






My Smart Tag....

Kan berbeza tu... Ini lah gara2 memandu semasa mengantuk... Jangan di buat, bahaya and can caused accidents...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Letz Chat

Followers