March 21, 2010

Itsy Bitsy Teeny Weeny Red Polka Dot .....

My friend ordered this cake for her engagement ceremony yesterday. She specifically wanted choc moist cake with red polka dots as decoI am having difficulties to decorate this cake, as my choc moist cake is very soft....

Selain dari texture cake yang lembut, saya menggunakan ganache sebagai filling. Agak susah juga lah nak tunggu ganache keras sedikit.... Kalau belum keras takut pula bahagian atas cake menggelungsur.... Cake ini pula amat special buat teman saya ini, ialah sebagai hantaran pertunangan... Mesti kena buat yang terbaik....

Luckily I managed to decorate the cake as requested.


 Masa buat cake ni, lagu Itsy Bitsy Teeny Weeny Yellow Polka Dot Bikini by Brian Hyland bermain2 di telinga...



I was given 3 days notice for this cake, so I just make use ready made roses as the cake topper. I hope my friend and her fiance like the cake.




Today I received SMS from my friend. She told me "semua cakap cake you lawa!!! Bila makan semua puji choc cake u sedap!" Lega bila dapat sms seperti ini....

Untuk my special friend ni saya doakan semoga berbahagia and berkekalan bersama orang tersayang sehingga ke ahir hayat. Amin.....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Letz Chat

Followers